آخرین اخبار
کد مطلب: 124924
حجت‌الاسلام رئيسي در اجتماع پرشور مازندراني‌ها:
زيبنده نيست که فقراي ما در فقر مطلق باشند/ دولتمردان انتقادات به‌حق مردم را نشنيدند/ گلابي برجام چه شد؟/ فقط دولت انقلابي مي‌تواند چک برجام را نقد کند
تاریخ انتشار : 1396/02/25 08:16:50
نمایش : 1915
حجت‌الاسلام رئيسي در مازندران با بيان اينکه ما معتقديم اين دولت نمي‌تواند چک برجام را نقد کند، گفت: ما معتقديم برجام چک نقد نشده‌اي است که دولت انقلابي و جهادي مي‌تواند آن‌ را نقد کند.
به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، ميهمان مردم مازندران در مصلي ساري بود که با استقبال گسترده و پرشور مردم اين استان همراه بود.


سيدابراهيم رئيسي در جمع مردم مازندران ضمن تبريک اعياد شعبانيه و نيمه شعبان گفت: آنچه تمام نظام ما، قدرت ملي ما و امنيت جامعه را رقم مي‌زند، حضور شما مردم در صحنه است. حضور عاقلانه، با بصيرت و زمان‌شناسانه شما.

آنچه مولفه مهم امنيت ملي ما در کشور است، مردم‌اند. جوانان غيور و برومندند. آنچه دشمن را در برابر تعرض، نادم و پشيمان مي‌کند، حضور مردم در صحنه است.

آنچه سايه جنگ را از کشور دور کرده است، حضور شما مردم در صحنه است.

وي با بيان اينکه آنچه در نظام اسلامي ما که مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و آنچه امام راحل و شهداي ما به ما آموختند، آن‌ است که نسبت به ارزش‌هاي والاي انقلاب ثابت قدم باشيم، افزود: آنچه جانبازان ما بر روي تخت‌هاشان ناله مي‌کنند، آن‌ است که بايد نسبت به ارزش‌هاي والاي انقلاب پاي‌بند باشيم.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و حضور مردم، در جايگاهي هستيم که در منطقه تاثيرگذاريم و هيچ تصميمي بدون اراده و توجه ايران اسلامي شکل نمي‌گيرد و اين براي همگان روشن است.

رئيسي اضافه کرد: اما نکته مهم اين است که از خواسته‌هاي مهم مردم عدالت اجتماعي و عدالت اقتصادي و در جاي جاي نظام اسلامي، تابلويي از عدالت است. در عرصه کار، زندگي و معيشت مردمي که با تمام مشکلات صبوري کردند، زيبنده نيست که فقراي ما در فقر مطلق باشند. زيبنده نظام اجتماعي و اسلامي ما نيست که جوينده کار و تلاش نتواند فضايي براي اشتغال بيابد. زيبنده جوان تحصيلکرده ما که آماده خلاقيت و نوآوري است نيست که فضاي اشتغال نيابد. زيبنده جامعه ما نيست که تيتر روزنامه ما هر روز يک فساد، يک تبعيض، يک دزدي و يک اختلاس باشد.

وي در ادامه با بيان اينکه 38 سال از نظام ما مي‌گذرد و زيبنده نيست در درون کشور شاهد مشکلات باشيم، خاطرنشان کرد: مردم حاضرند کم‌خوردن و کم‌پوشيدن را تحمل کنند، اما تبعيض را هرگز. حاضرند نداشتن و نگرفتن تسهيلات را تحمل کنند، اما فساد و بي‌عدالتي را هرگز. سخن ما سخن آناني است که در اين کشور، روزنامه‌اي براي انعکاس حرف‌هاشان ندارند. سخن فقرا، کارگران، مستضعفان، زنان بي‌سرپرست و معلولان بايد شنيده شود.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه نگوييد اين مردم را چه کسي جمع کرده است که خود مي‌گويند "ما با پاي دل آمده‌ايم"، تاکيد کرد: دولتمردان صداي به‌حق مردم را نشنيده‌اند، اما ديري نپاييد که سخن و فرياد آن‌ها شنيده شد و بي‌شک زماني شنيده مي‌شود که براي شما دير است.

رئيسي تصريح کرد: چرا بايد کارگاه‌ها و کارخانجات، يکي يکي تعطيل شود؟ چرا 50 درصد از کارخانجات کشور تعطيل است؟ چرا يک‌ميليون تحصيلکرده ما جوياي کار و بيکارند؟ چرا بيش از 6.6 ميليون از جمعيت کشور بيکارند؟ چرا کشاورزي ما وقتي مي‌تواند قطب منطقه و مازندران قطب کشور باشد، به آن توجه نمي‌شود؟ چرا از زنان و دختران ما که خداوند به آنها کرامت داده است، برخي به‌عنوان تزئيين استفاده مي‌کنند؟ وظيفه آنها حفظ عدالت است.

وي ضمن انتقاد از تبديل 250 هزار کارگاه توليدي به توزيعي، اذعان کرد: پاسخ دولت، کمبود نقدينگي است و حال آن‌که نقدينگي اين دولت 3 برابر شده است. چرا وقتي ميزان نقدينگي دولت 700 هزار ميليارد تومان است، وزير صنعت بايد بگويد اگر به من 100 هزار ميليارد تومان يعني يک هفتم نقدينگي کشور را بدهند، نمي‌گذارم صنعت تعطيل شود. چرا بايد چند صد هزار ميليارد به چند بد حساب بدهند و آن‌ها در بانک‌ها سود بگيرند و آن وقت شاهد چنين مشکلاتي در کشور باشيم؟ اگر دو نفر از اين‌هايي که وام گرفته‌اند، پول را به بانک‌ها برگردانند ما به 500 هزار نفر جوان ثبت‌نام شده براي اخذ تسهيلات، وام مي‌دهيم.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران به حل مشکلات بيکاري در کشور اشاره و گفت: براي حل بيکاري، بايد يک ميليون شغل ايجاد کنيم و ما به لطف خدا و برکت خون شهدا مي‌توانيم. مي‌گويند از کجا؟ کشور ما ظرفيت دارد. ما 3 هزار کيلومتر با دريا ارتباط داريم. چرا اين ظرفيت خالي بماند؟ 50 درصد توليد ناخالص دنيا از دريا است، در حالي که اين ميزان در ايران 2 درصد است.

رئيسي با بيان اينکه بايد مشکلات روستاها حل شود، افزود: ما جهاد سازندگي را در کشور فعال مي‌کنيم، هم‌چون جهاد سازندگي اول انقلاب. کشاورز بايد کشاورزي برايش مقرون به صرفه باشد، بايد خريد محصولاتش تضمين شده باشد. دلالي و حق‌العمل کاري هم حساب دارد.

وي با اشاره به ظرفيت بالاي کشور در توليد محتوا و توليد نرم‌افزار، متذکر شد: شما براي اقتصاد فضاي مجازي چه کرديد؟ بايد 100 هزار شغل فضاي مجازي به 400 هزار شغل تبديل شود.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با انتقاد از وضعيت بازار و سهم کالاهاي چيني در بازار کشور، تاکيد کرد: چرا بايد بازار ما، بازار اقتصاد چيني باشد؟ در 8 دولت احمدي‌نژاد، هر سال 5 ميليارد دلار و در 4 سال گذشته، 10 ميليارد دلار در هر سال، کالاي چيني به کشور وارد شد.

رئيسي اظهار کرد: شما اقتصاد مي‌دانيد، مگر ثمر و ميوه برجام نبايد افزايش سرمايه‌گذاري خارجي باشد؟ ميزان سرمايه‌گذاري خارجي شما در سال 95 چقدر است؟ از 4 ميليارد دلار به دو ميليارد دلار و هم‌اکنون به 500 ميليون دلار رسيده است. گلابي برجام چه شد؟

وي با بيان اينکه ما معتقديم اين دولت نمي‌تواند چک برجام را نقد کند، تصريح کرد: ما معتقديم برجام چک نقد نشده‌اي است که دولت انقلابي و جهادي مي‌تواند آن‌ را نقد کند.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري کشور با بيان اينکه آن‌چه امروز دغدغه مردم است، دغدغه شغل با کرامت است که وظيفه تامين اين خواسته به‌حق با دولت است، خاطرنشان کرد: شما در اين خصوص چه پاسخ مي‌گوييد؟ حقوق شهروندي اين است که بيکار، کار داشته باشد. اين است فقير سفره داشته باشد و حقوق شهروندي آن است که جوان ما، در برابر خانواده‌اش، احساس شرمندگي نکند.

رئيسي خطاب به آيت‌الله طبرسي، علما و مردم مازندران اذعان کرد: شما مي‌دانيد که بهترين شغل براي من، خادمي براي آستان قدس امام رضا(ع) است. خدا مي‌داند تحمل اينکه خانمي وارد حرم شود و از بيکاري چهار جوانش سخن بگويد که انتظار جابجايي يک جوانش را دارد، چه سخت است؟ تحمل سخنان زني که بيکاري شوهرش را دليل مشکلات خانوادگي و زمينه جدايي مي‌داند، چه سخت است؟ اگر کسي از زندگي اشرافي دست بر دارد و با مردم و خود را از مردم بداند، مي‌تواند رفع کند.

وي با بيان اينکه آيا کنترل ميزان قاچاق کالا در کشور که از 15 ميليارد دلار الي 25 ميليارد دلار عنوان شده است، قابل حل نيست؟، گفت: اين امر ساز و کار مي‌خواهد. هر يک ميليارد دلار، 100 هزار شغل ايجاد مي‌کند و اگر در بخش قاچاق، 10 ميليارد دلار کم شود، يک ميليون شغل ايجاد مي‌شود. اين قاچاق از کجا مي‌آيد؟ آن‌که 100 کانتينر قاچاق وارد مي‌کند و جلوي او گرفته نمي‌شود؟ اقتصاد ما بايد پشت ويترين باشد و همه مردم ببينند. آيا امکان کنترل و مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد؟

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران تصريح کرد: من در چشم و جبين اين دولت نمي‌بينم که با موضوع قاچاق کالا، برخورد کند. اين کار، نياز به يک دولت جهادي و انقلابي دارد.

رئيسي با بيان اينکه مشکل حال حاضر کشور، نقدينگي و يا آب و غيره نيست، بلکه مشکل ما، ضعف اجرايي کشور است، تاکيد کرد: امروز اگرچه لازم است کشور برنامه داشته باشد، اما مشکل کشور، مشکل مجريان صالح و سالم است.

مشکل کشور، مشکل برنامه نيست، بلکه مشکل اجراي برنامه است.

وي با بيان اينکه امروز، دوره حرف درماني تمام شده است و موقع اقدام و عمل است، اضافه کرد: دولت‌ها براي دوره دوم، به بيان عملکردشان در دوره اول مي‌پردازند، آيا دولت در دوره اول، به وعده‌هايش عمل کرده است؟ ما ديوار بلندي بين مردم و چپاول‌گران حقوق مردم ايجاد خواهيم کرد.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري کشور با بيان اينکه چرا قدرت دفاعي کشور را در ماجراي قرارداد برجام، تحقير مي‌کنيد، اذعان کرد؟ چرا دستاوردهاي نظامي و دفاعي کشور را تضعيف مي‌کنيد؟ موشک براي جنگيدن نيست، بلکه براي نجنگيدن است. يعني کسي نتواند به کشور، چپ نگاه کند. چرا جلوي قدرت دفاعي کشور را مي‌گيريد؟ ملت ما، اجازه نخواهند داد بيگانگان برايشان تصميم بگيرند.

رييسي در بخش پاياني سخنانش به ظرفيت مطلوب مازندران در بخش گردشگري، صنعت و کشاورزي اشاره و يادآور شد: مازندران مي‌تواند قطب گردشگري در کشور شود و اين امر، فقط سرمايه‌گذاري جدي مي‌خواهد. مازندران مي‌تواند قطب کشاورزي و صنعت شود و با تحقق اين امر، ببينيد آيا جواني در مازندران، بيکار مي‌ماند؟ ما نه به گذشته کار داريم و نه به امروز، ما آينده‌اي را مي‌سازيم که تغيير آن به نفع مردم است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس